Orvos válaszol - rheumatoid arthritis

Tisztelt Doktor Urak!
Beleolvastam a gyógygombák fogyasztóinak a véleményébe. Mivel magam is több betegséggel küzdök, szeretném tudni, autoimmun betegség (Rheumatis arthritis) esetén szedhetek-e gyógygombát? Ha igen, melyiket? Mi segíthetne még hipertonia, érszűkület, vese (magasabb káliumszint) és hiperhidrózis esetén. Esetleg van-e olyan készítmény, ami a betegségeim többségét segítené gyógyítani?
Köszönöm a választ!

2021. október 12.

Köszönjük megtisztelő érdeklődését! Korrekten közelítve kérdését, gyógyulást önmagukban a gombakészítményektől nem ígérhetünk, de a felsorolt betegségek tüneteit képesek lehetnek jótékonyan befolyásolni több módon is. Pl. a gyulladásos folyamatok mérséklése, az immunrendszer harmonizálása, a szervezet oxigén felhasználásának javítása, koleszterinszint csökkentő hatás, értágító, véralvadásgátló hatás, zsírok lerakódásának megakadályozása az érrendszeren belül, stb. mind javíthatják az életminőséget.

A tünetek enyhítésére a Fachet Vital Defense Plus nevű készítmény fogyasztását javasoljuk 2×1 kapszula/nap adagolásban, amennyiben nem zajlik célzott immunműködést gátló (immunszupresszív) kezelés, mert ebben az esetben a gombakészítmények ill. valamennyi immunerősítő fogyasztása ellenjavallt! Vagyis nem maga az autoimmun folyamat képez ellenjavallatot, hanem az immunműködést gátló gyógyszer alkalmazása. Amennyiben nincs ütközés, a készítményt tartósan kell szedni, 4 hónap aktív szedést követően érdemes tartani egy 1 hónapos szünetet, majd ilyen ciklikussággal a terápiát folytatni.

Mivel egészségünket érintően számtalan külső és belső tényező befolyásolja a folyamatok alakulását, a gyógyulás szempontjából fontos lenne, hogy Ön mielőbb vissza tudja állítani szervezete egyensúlyát, de ehhez az Ön életvitelét átfogóan érintő, rendszerbe foglalt, komplex, holisztikus terápiás csomag nyújthatna megoldást. Engedelmével kiemelnénk, hogy elsődlegesen fontos a minőségi táplálkozás (pl. makrobiotika), a rendszeres, állapottól függően intenzív testmozgás – lehetőleg szabad levegőn -, az ideális testsúly beállítása, minél több idő eltöltése a természetben és a lelki egyensúly biztosítása, megtartása. Ugyanis a lelki tényezők alapvető törvényszerűségek mentén befolyásolják a fizikai test folyamatait. Mindez kiegészíthető pl. vitaminokkal, nyomelemekkel, bizonyos olajok (megfelelő omega3/6 arányú olaj) bevitelével, gyógynövényekkel.

Tekintve, hogy a mikrobiom, a bélflóra megfelelő állapota az ideális emésztés és anyagcsere biztosítása mellett kulcsfontosságú többek közt az immunrendszeri és idegrendszeri működésekben is, ismételten kiemeljük a minőségi táplálkozás fontosságát és minőségi probiotikumok fogyasztását (pl. Probiotix).

Tisztelettel kívánunk Önnek mielőbbi jobbulást!

Mozgásszervi, autóimmun beteg vagyok 27 éve, reomatoid artritisz, mely gomba termék szedése javasolt, és mennyi ideig, kell szedni?- magas a süllyedés és a gyulladás, és nagy az izületi fájdalom. Köszönöm a tájékoztatást! Üdvözlettel: T.M.

2021. augusztus 04.

Köszönjük megtisztelő érdeklődését! Korrekten közelítve kérdését, gyógyulást önmagukban a gombakészítményektől nem ígérhetünk, de a tüneteket képesek lehetnek jótékonyan befolyásolni több módon is. Pl. a gyulladásos folyamatok mérséklése, az immunrendszer harmonizálása, a szervezet oxigénfelhasználásának javítása mind javíthatják az életminőséget.

A tünetek enyhítésére a Fachet Vital Plus nevű készítmény fogyasztását javasoljuk 2×1 kapszula/nap adagolásban, amennyiben nem zajlik célzott immunműködést gátló (immunszupresszív) kezelés, mert ebben az esetben a gombakészítmények ill. valamennyi immunerősítő fogyasztása ellenjavallt! Vagyis nem az autoimmun folyamat képez ellenjavallatot, hanem az immunműködést gátló gyógyszer alkalmazása. Amennyiben nincs ütközés, a készítményt tartósan kell szedni, 4 hónap aktív szedést követően érdemes tartani egy 1 hónapos szünetet, majd ilyen ciklikussággal a terápiát folytatni.

Mivel egészségünket érintően számtalan külső és belső tényező befolyásolja a folyamatok alakulását, a gyógyulás szempontjából fontos lenne, hogy Ön mielőbb vissza tudja állítani szervezete egyensúlyát. A gyógyulás esélyét rendszerbe foglalt, komplex terápia biztosíthatja leginkább, mely a klasszikus és a komplementer medicinát ötvözi, magában foglalja a táplálkozás, gyógynövények, a testmozgás, az életvitel újragondolását és célzott lelkigyakorlatokat. Ugyanis a lelki tényezők alapvetően befolyásolják a fizikai test folyamatait.

Tisztelettel kívánunk Önnek jobbulást!

Dr. Fachet orvosi csapata