Ízületi gyulladás

2 éve orvosilag megállapított sokizületi gyulladásom van. Tünet és fájdalommentesen csak szteroiddal (medrol) kezelhető, ettől viszont sűrűn tüdőgyulladást kapok.
Szeretnék gyógygombára váltani, de nem tudom eldönteni az én betegségemre melyik kivonat lenne hatásos.
Köszönöm szépen megtisztelő válaszát!

2021. szeptember 10.

Köszönjük megtisztelő érdeklődését! Korrekten közelítve kérdését, gyógyulást önmagukban a gombakészítményektől nem ígérhetünk, de a tüneteket képesek lehetnek jótékonyan befolyásolni több módon is. Pl. a gyulladásos folyamatok mérséklése, az immunrendszer harmonizálása, a szervezet oxigénfelhasználásának javítása mind javíthatják az életminőséget.

A tünetek enyhítésére a Fachet Vital Plus nevű készítmény fogyasztása javasolható 2×1 kapszula/nap adagolásban, amennyiben nem zajlik célzott immunműködést gátló (immunszupresszív) kezelés, mert ebben az esetben a gombakészítmények ill. valamennyi immunerősítő fogyasztása ellenjavallt! Vagyis nem az autoimmun folyamat képez ellenjavallatot, hanem az immunműködést gátló gyógyszer alkalmazása. Amennyiben nincs ütközés, a készítményt tartósan kell szedni, 4 hónap aktív szedést követően érdemes tartani egy 1 hónapos szünetet, majd ilyen ciklikussággal a terápiát folytatni. Amennyiben az Ön esetében a szteroid terápia nélkülözhetetlen, nem javasoljuk, hogy a gyógyszerét gyógygombára cserélje. A gyógygombák más jellegű készítmények, s nem fogják tudni megfelelően csillapítani az Ön fájdalmait, tüneteit, valamint az immunrendszer aktiválásával is zavart okozhatnak.

Mivel egészségünket érintően számtalan külső és belső tényező befolyásolja a folyamatok alakulását, a gyógyulás szempontjából fontos lenne, hogy Ön mielőbb vissza tudja állítani szervezete egyensúlyát. A gyógyulás esélyét rendszerbe foglalt, komplex terápia biztosíthatja leginkább, mely a klasszikus és a komplementer medicinát ötvözi, magában foglalja a táplálkozás, gyógynövények, a testmozgás, az életvitel újragondolását és célzott lelkigyakorlatokat, ill. minőségi probiotikum (pl. Probiotix), valamint megfelelő omega 3/6 arányú halolaj fogyasztását. A belső munkálkodás kiemelten fontos, ugyanis a lelki tényezők alapvetően befolyásolják a fizikai test folyamatait.

Tisztelettel kívánunk Önnek jobbulást!